Blog

Przepis na doskonałą surówkę z kiszonej kapusty

Przepis na doskonałą surówkę z kiszonej kapusty

Zbliża się jesień, a wraz z nią na naszym stole częściej zagości kapusta kiszona. To czas idealny, bo właśnie teraz dobrze jest dodatkowo zadbać o nasza odporność przed sezonem grypowym.
Kiszonki świetnie wpływają na nasza odporność! Dlaczego? Dzięki bakteriom probiotycznym.

czytaj całość »

Jak naturalnie budować odporność u dzieci?

Jak naturalnie budować odporność u dzieci?

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego mamy już za sobą. To dobry czas, aby zacząć przygotowywać nasze dzieci na nadchodzący sezon jesienno-zimowy. Wraz z ochłodzeniem rozpoczną się infekcje. Pamiętajmy! Na odporność pracujemy cały czas, a dobre nawyki – takie jak spożywanie kiszonek mogą w tym pomóc.

czytaj całość »

Czy w ciąży można bez obaw jeść kiszonki ?

Czy w ciąży można bez obaw jeść kiszonki ?

Skąd w czasie ciąży bierze się ochota na ogórki kiszone?  Czy w ciąży można bez obaw jeść kiszonki?

Te pytanie nurtują przyszłe mamy nie bez powodu. Ciąża nie jest przeciwskazaniem do spożywania wspierających zdrowie kiszonek, wręcz przeciwnie! Zawarte w kiszonkach probiotyki w naturalnej formie wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego oraz odpornościowego. Dokuczliwe zaparcia i spadek odporności w ciąży są częstym zjawiskiem, dlatego warto w tym czasie regularnie sięgać po kiszonki w każdej postaci.

czytaj całość »

Czy diabetycy mogą spożywać zakwas z buraka? Zakwas z buraków a cukrzyca

Czy diabetycy mogą spożywać zakwas z buraka? Zakwas z buraków a cukrzyca.

Osoby chorujące na cukrzycę powinny unikać ugotowanych buraków, ponieważ zawierają one sporo cukru (indeks glikemiczny buraków jest wysoki, IG = 64). Diabetycy, którzy są smakoszami buraków mogą natomiast spożywać je na surowo. Wtedy IG tych warzyw wynosi jedynie 30. Cukrzyk może zatem śmiało sięgnąć po sok ze świeżych czerwonych buraków lub skropioną cytryną surówkę. Tak więc diabetycy mogą, a nawet powinni spożywać zakwas z buraka.

czytaj całość »

Przepisy na szybkie sałatki z ogórków kiszonych

Przepisy na szybkie sałatki z ogórków kiszonych

Brakuje Ci pomysłu na warzywny dodatek do obiadu? Ogórki kiszone zawsze są dobrym i zdrowym wyborem. Są wyjątkowo smaczne, a do tego to prawdziwa bomba witaminowa i dawka bakterii probiotycznych. Zazwyczaj jemy je solo, ale możemy też urozmaicić nasz obiad i przygotować sałatkę z ogórkiem kiszonym w roli głównej. Zachęcamy do wypróbowania naszych prostych i szybkich przepisów.

czytaj całość »

Przepis na barszcz à la ukraiński na zakwasie z buraków

Przepis na barszcz a’la ukraiński na zakwasie z buraków

Zakwas z buraków jest cennym napojem probiotycznym, ale nie trzeba spożywać go wyłącznie prosto z butelki! Istnieje wiele przepisów z jego wykorzystaniem.

Danie, które proponujemy jest lekkie i odżywcze – doskonale sprawdzi się latem i jesienią.

czytaj całość »

Czy warto pić sok z kiszonej kapusty?

Czy warto pić sok z kiszonej kapusty?

Sok z kapusty to kwaśny napój probiotyczny powstały w wyniku fermentacji białej kapusty. Charakteryzuje się ciekawym smakiem i - jak wszystkie kiszonki - ma wspaniałe właściwości prozdrowotne. Jakie? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

czytaj całość »

Czy można kisić owoce? Przepis na kiszone jabłka i surówkę z kiszonych jabłek

Czy można kisić owoce? Przepis na kiszone jabłka i surówkę z kiszonych jabłek

Kisić możemy niemal wszystkie owoce i warto to robić, bo stają się prawdziwą bombą witaminową oraz zyskują nietuzinkowy smak. Najbardziej popularne kiszone owoce to cytryny, gruszki, śliwki, winogrona, truskawki i jabłka. Zachęcamy do wypróbowania naszego przepisu na kiszone jabłka i surówkę przygotowaną na ich podstawie.

czytaj całość »

Przepis na kapuśniak z kiszonej i młodej kapusty – wersja fit

Przepis na kapuśniak z kiszonej i młodej kapusty – wersja fit

Upały nie odpuszczają, więc w związku z tym mamy dla Was kolejny pomysł na szybkie i lekkie danie. To kapuśniak w wersji bezmięsnej z dodatkiem młodej kapusty, młodych ziemniaczków i dużej ilości koperku. Sprawdzony przepis, który zawsze się udaje. Zachęcamy do wypróbowania.

czytaj całość »

Kto nie powinien jeść kiszonek?

Kto nie powinien jeść kiszonek?

Kiszonki to samo zdrowie i dobrze jest pamiętać o nich w naszej codziennej diecie. Są jednak osoby, które ze względu na poszczególne kondycje zdrowotne nie powinny ich spożywać bez ograniczeń. Trzeba pamiętać o tym, że kiszonki zawierają sporo soli, a jej nadmiar w diecie nie jest wskazany. W tym przypadku warto ograniczać sól w innych produktach które spożywamy, właśnie na korzyść kiszonek.

czytaj całość »

Dlaczego warto pić zakwas z buraków?

Dlaczego warto pić zakwas z buraków?

Chcesz w prosty sposób zadbać o swoje zdrowie? Włącz do swojej codziennej diety zakwas z buraka. Obecny rynek egzotycznych superfoods może przytłaczać nas ogromem wyboru. A gdyby tak sięgnąć po to, co mamy pod ręką? Pamiętajmy, że ze względu na nasza genetykę, produkty lokalne są najlepiej przyswajalne przez nasz organizm. Jednym z takich produktów jest właśnie zakwas z buraka – tani, łatwo dostępny i wyjątkowo korzystny dla naszego zdrowia. Poznaj wszystkie jego zalety.

czytaj całość »

Ogórki małosolne – przysmak każdego lata. Przepis

Ogórki małosolne – przysmak każdego lata

Już niebawem, bo w czerwcu, rozpocznie się sezon na ogórka małosolnego. Przez całe lato będziemy mogli cieszyć się jego smakiem. Najlepiej smakuje jako samodzielna przekąska, ale stanowi też świetny dodatek do letnich obiadów, czy potraw z grilla.

czytaj całość »

Tradycyjny Żurek Wielkanocny

Tradycyjny Żurek Wielkanocny

Żurek to nasza tradycyjna zupa – od zawsze goszcząca na polskich stołach w okresie Wielkanocnym. Przygotowywana na różne sposoby w każdym regionie Polski– zawsze jednak podstawą do przygotowania zupy jest zakwas sporządzany z różnych rodzajów mąki oraz wody, powstający w drodze fermentacji heteromlekowej.

czytaj całość »

Lecznicze właściwości soku z kiszonych buraków

Lecznicze właściwości soku z kiszonych buraków

Wprowadzenie do swojego codziennego jadłospisu kiszonych warzyw i owoców lub soków z kiszonych warzyw i owoców zalecają lekarze, eksperci żywieniowi, dietetycy i trenerzy personalni. Kiszonki są uznawane za naturalny probiotyk – zawierają bakterie kwasu mlekowego, powstające w wyniku procesu fermentacji. Kwas mlekowy ma szereg zalet i wpływa pozytywnie na cały organizm – oczyszcza go, poprawia naszą odporność i procesy trawienne, reguluje florę bakteryjną w jelitach, obniża poziom cholesterolu, syntezuje wiele witamin.

czytaj całość »

Co można kisić? Popularne i nietypowe propozycje

Co można kisić? Popularne i nietypowe propozycje

W ofercie naszego sklepu znajduje się kilka propozycji dla koneserów kiszonek. Są doskonałą i zdrową przekąską lub napojem, zawierającymi wiele cennych witamin i minerałów, a także naturalnym probiotykiem, który poprawia odporność. O tym, co można kisić oraz jak wygląda proces kiszenia, piszemy w najnowszym wpisie blogowym.

czytaj całość »

Sok z kiszonej kapusty - właściwości, przeciwwskazania i dawkowanie

Sok z kiszonej kapusty - właściwości, przeciwwskazania i dawkowanie

Sok z kiszonej kapusty ma właściwości prozdrowotne, odkwasza organizm, poprawia odporność i jest prawdziwą bombą witaminową. Ile pić dziennie soku z kiszonej kapusty? Czy ten napój jest skutecznym środkiem na odchudzanie? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszym wpisie blogowym.

czytaj całość »

Wiosenne surówki z warzyw i owoców

Wiosenne surówki z warzyw i owoców

Wiosna obfituje w świeże owoce i warzywa, z których można przyrządzić dania obiadowe lub dodatki do potraw. W asortymencie naszego sklepu pojawiło się wiele gatunków warzyw i owoców, a także oferowane już wcześniej kiszonki własnej produkcji. Będą one doskonałą bazą do zrealizowania przepisów na szybką sałatkę lub surówkę.

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl